Meest gestelde vragen

Heb je een vraag over de producten of jouw bestelling bij Promida? Kijk dan eens tussen de veelgestelde vragen. Hier beantwoorden we vaak 95% van de vragen mee. Indien je er echt niet uit komt, kan je ons altijd nog contacteren via het contactformulier.

Bestellen bij Promida

De bestelling kan je heel erg makkelijk nakijken via de track en trace code die je bij de bestelling erbij hebt gekregen. Voor een DHL zending kan kan je hier de bestelling bekijken en voor PostNL kan dat hier. Het kan voorkomen dat het pakket wordt afgeleverd bij een pakketpunt. Dit wordt dan op de track en trace pagina van de vervoerders weergegeven. Indien er vertraging is, kun je het beste contact opnemen met de betreffende vervoerder om het probleem om te lossen. Als je er niet uit komt kan je ons altijd benaderen via het contactformulier.

Onze verzendkosten zijn verschillend voor Nederland en België. Deze kosten kan je gemakkelijk vinden op onze levertijd & verzendkosten pagina. Klik op de link om de verzendkosten te bekijken.

Standaard wordt uw bestelling, wanneer die voor 16.00 besteld is de eerstvolgende werkdag of zaterdag bezorgd. Uitsluitend op zondag en maandag word de bestelling niet geleverd.

Voor België en verschillende andere producten gelden andere levertijden. Hier kan je het beste even op de levertijd en verzendkosten pagina kijken.

Alle producten die zichtbaar zijn op de website zijn voorradig. Wanneer een product niet op voorraad is zal dit aangegeven worden op de product pagina.

Helaas is het na de verzending van het product niet mogelijk om het adres te wijzigen. Echter wanneer de bestelling nog niet is verzonden is dit wel mogelijk. Stuur dan even een mailtje via het contactformulier en dan veranderen we direct het adres.

Bestellingen vanaf 50.- bezorgen we gratis. Dat geldt voor kleine en grote artikelen. Bestel je iets onder de 50.- dan vragen we je om 4.95 bezorgkosten voor kleine pakketten en 5,95 voor grote pakketten te betalen. De bezorgkosten voor België zijn iets anders die vind je op de Levertijd en verzendkosten pagina.

Annuleren en Retour

Indien je de bestelling wilt annuleren, dien je direct contact op te nemen met [email protected] en dan gaan we het z.s.m. voor je regelen.

Via de retour pagina kan je makkelijk het online formulier invullen. Wij reageren binnen 24 uur met de informatie over de aanmelding van het retour.

We hanteren een carry-in regeling, wat inhoudt dat jij de verzending naar ons betaalt. De herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen nadat je het bestelde artikel hebt ontvangen. Bij een bestelling van meerdere artikelen die afzonderlijk worden geleverd, verstrijkt de herroepingstermijn 30 dagen na ontvangst van het laatste artikel.

Wanneer wij het retourtje ontvangen hebben, storten we binnen 7 werkdagen het geld op uw rekening. Uw retour kunt u aanmelden via de retour pagina.

Nadat wij de annulering hebben bevestigd, wordt het geld binnen 7 werkdagen op je bankrekening gestort.

Wij willen je in dit geval vragen een foto van het beschadigde product te mailen naar [email protected] onder vermelding van het bestelnummer. De klantenservice zal vervolgens contact met je opnemen over de verdere afhandeling.

Cadeaubonnen en Kortingscode

Indien je een kortingscode hebt ontvangen, is het mogelijk om deze in het winkelmandje in te vullen. Deze zal dan bij het afrekenen automatisch verrekend worden.

Let wel op!

  • De kortingscode is hoofdlettergevoelig.
  • Kijk na of de kortingscode nog geldig is.
  • Check altijd of de voorwaarden van de kortingscode kloppen met jou bestelling. Is die nog niet geldig of pas geldig vanaf een bepaald aankoopbedrag?

Op dit moment verkopen we nog geen cadeaukaarten. We zijn er mee bezig om dit te introduceren binnen de aankomende periode.

Garantie

Wij bieden een garantieperiode aan van 1 jaar op alle producten. Soms kan dit variëren per product, maar dit zal dan aangegeven staan bij de eigenschappen onder het product.

Is er sprake van schade of een productiefout? Komt een bestelling aan en is er iets kapot gegaan tijdens transport laat ons dit zo snel mogelijk weten. Schades moeten binnen 5 werkdagen na afleverdatum bij ons per e-mail gemeld worden. Wat te doen? Stuur ons een e-mail met de volgende gegevens:

  1. Jouw bestelnummer
  2. Foto’s van de schade en de verpakking
    • 1 foto van de buitenverpakking met het label zichtbaar.
    • 1 foto van de binnenverpakking en het beschermingsmateriaal.
    • 3 foto’s van de artikelen. Dit betekent 1 foto van alle artikelen samen en 2 detailfoto’s
      Deze foto’s zijn nodig voor het afhandelen van de schade.
  3. Het artikelnummer waar het om gaat

Dan handelen wij het binnen 24 uur voor je af en lossen we het netjes op.

Betalen

Wij hebben veel verschillende betaalmethodes waar je mee kan betalen. Deze zijn allemaal in een overzicht te zien op de pagina over betaalmethodes. Klik op de link om de informatie te kunnen bekijken.